بارانی شو بارانی شو .

بارانی شو

دیاگرام مجتمع تجاری که از سال 1992 بر روی قله ویکتوریا

Peak Galleriaدیاگرام مجتمع تجاری که از سال 1992 بر روی قله ویکتوریا ایستاده است، هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر است که برای تماشای چشم‌اندازی از منظره تماشایی هنگ کنگ می‌آیند. پاساژ خرید دیدنی با چشم‌اندازهای پانوراما به بندر ویکتوریا و مخزن پوکفولام، تجربه خرید، غذاخوری و سرگرمی چندحسی را برای گردشگران بین‌المللی و خانواده‌های محلی ارائه می‌دهد. بنا به دلیل سابقه طولانی خود،دیاگرام مجتمع تجاری در دهه های گذشته منسوخ و فرسوده شده بود و نیاز فوری به بازسازی داشت
Aedas توسط مشتری برای بازسازی و نوسازی ملک برای یک چشم انداز کاملاً جدید سفارش شد. پیک گالریا که بیش از 2.5 سال تحت طراحی و ساخت مجدد قرار گرفت، در سال 2019 با تصویری مدرن از یک سنگ قیمتی درخشان در حال افزایش که روی قله نشسته بود، دوباره افتتاح شد. "قله ویکتوریا برای تاریخ هنگ کنگ و شهروندان محلی اهمیت زیادی دارد. برای بازگرداندن شکوه و زرق و برق فضای بازی، نه تنها نیاز به تطبیق با زبان معماری مدرن،دیاگرام مجتمع تجاری بلکه نیاز به مکان یابی مجدد دارد. اد لام، مدیر اجرایی Aedas گفت: ما آن را به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری در هنگ کنگ، مقصدی برای اوقات فراغت برای شهروندان، خاطره ای بازیگوش برای کودکان و تصویری از هنگ کنگ برای گردشگران تبدیل می کنیم
برای دستیابی به این هدف،دیاگرام مجتمع تجاری سه استراتژی کلیدی برای جوان سازی آرکید به کار گرفته شده است:
برای ایجاد یک ورودی جواهر مانند و چشم نواز که روح پر جنب و جوش شهر و تصویر نمادین "مروارید شرق" را طنین انداز می کند.
برای بهبود تجربه گردش خون و بصری در فضای داخلی با سازماندهی مجدد طرح خرده فروشی و جریان گردش.
برای ترویج تعامل با طبیعت و افزودن ارزش تجاری به تراس های فضای باز با ایجاد فضای غذاخوری جدید در فضای باز و بهبود طراحی و دسترسی به سکوهای تماشا.
سنگ قیمتی چشم نواز برای "مروارید مشرق زمین"
سفر با رسیدن به ایستگاه تراموا پیک با قدمت صدساله آغاز می شود.دیاگرام مجتمع تجاری یک سنگ قیمتی خیره کننده با حذف آثار ساخته شده در میدان، فوراً توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند در حالی که دو بال آن گسترش می یابند تا یک آغوش خوشامدگویی را در اطراف میدان ایجاد کنند.دیاگرام مجتمع تجاری زوایای تیز گرانیت قرمز ضخیم با منحنی های لطیف ساختار شیشه ای و فولادی جایگزین شد و تصویری سبک تر و جوان تر از پاساژ خرید با سبکی را منعکس می کرد.
این طرح از "جواهر درخشان" الهام گرفته و دو ورودی نامحسوس را در یک ورودی نمادین ترکیب می کند. پانل های شیشه ای مثلثی برای تحقق بخشیدن به الگوی الماسی دیوار پرده استفاده می شود که درخشان است و چشمی از اوج ایجاد می کند. درخشان و درخشان در زیر نور خورشید، مناظر طبیعی اطراف و تغییرات آسمان را از زوایای مختلف منعکس می کند و تعامل شهودی بین معماری، طبیعت و مردم عبوری را تحریک می کند.دیاگرام مجتمع تجاری با فرا رسیدن شب، چراغ‌های ال‌ای‌دی روی ساختار پوسته شبکه نمایش نوری مانند بارش شهابی را به نمایش می‌گذارند و قله را روشن می‌کنند تا جذابیت متفاوتی را نسبت به روز ارائه دهند
برای درک ساختار سه بعدی این سنگ قیمتی، از روش ماشین CNC استفاده می شود تا اتصالات ستاره ای را با لمس دقیق و فوق العاده ای به پایان برساند. اجزای سازه برای اطمینان از دقت در طول ترکیب، در حالی که هزینه حمل و نقل و زمان ساخت را کاهش می دهد، پیش ساخته هستند.
برای بازگرداندن فضا به شهر، فضاهای جمعی فراوانی برای اشتراک گذاری و تعامل مردم ایجاد می شود. میدان عمومی همیشه محلی برای تجمع و رفت و آمد بوده است.دیاگرام مجتمع تجاری با تبدیل یک فواره موجود به یک چمن، نمای وسیع‌تر و فضایی جذاب به میدان می‌بخشد.
نورهای با کیفیت فضایی که از طریق دیوار پرده نفوذ می کنند، ورودی باز و نفوذ پذیر حس خوشایندی از ورود را به هنگام ورود بازدیدکنندگان ایجاد می کند. با دعوت از نورهای طبیعی و گسترش الگوهای سنگی و مصالح دیوار بیرونی، مرزهای داخل و خارج را محو می کند. و میدان به فضای داخلی
با چیدمان بهینه و رنگ‌های غنی اعمال شده، طراحی جلوه بصری کم‌رنگ و کم فضای بازی را تغییر می‌دهد. دهلیز اصلی به طور استراتژیک از 4 متر به 8 متر در راحتی و نسبت مناسب گسترش یافته است تا کیفیت فضایی را افزایش دهد و امکان رویدادها و تجمعات را فراهم کند. برای بهبود مسیریابی برای بازدیدکنندگان و ارزش تجاری برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی، این بازی دوباره در یک حلقه منفرد تنظیم شده است. مطابق با تغییرات نمای ساختمان، گوشه های تیز و زوایای مستقیم در فضای داخلی نیز به راهروهای گرد منحنی تغییر یافته است تا میل ملایمی به بازدیدکنندگان ایجاد کند.
ساختار نورگیر موجود با افزودن یک فیلم عایق حرارتی برای فیلتر کردن گرما و تابش نور خورشید حفظ و ارتقا می‌یابد. با ریزش نور خورشید، سیستم نورپردازی جدید و لحن کلی نور فضای بازی فضای روشن و دوستانه ای ایجاد می کند که مردم تقریباً احساس می کنند در زیر نور خورشید راه می روند.
هنر نصب پانل های شیشه ای در طبقه بالا در امتداد گذرگاه قرار دارد. "راهروی رنگین کمان" دارای شیشه هایی در اشکال و رنگ های مختلف است - ایجاد گرادیان های طیف رنگ - و منعکس کننده نور خورشید در حال تغییر به سایه های بازیگوش در داخل دهلیز است. نور و رنگ‌های ریتمیک حس محصور شدن را در یک فضای بسته از بین می‌برد و مکان ویژه‌ای برای ورود به مرکز خرید ایجاد می‌کند.
تعامل انسان و طبیعت با مرزهای مبهم
تراس های قابل دسترس در هر طبقه برای به حداکثر رساندن دید برای بازدیدکنندگان و ایجاد ارزش اضافی برای فضای تجاری تنظیم شده است. دیوارهای پاراپت جامد موجود تخریب شده و با نرده شیشه ای شفاف جایگزین می شوند. همه رستوران‌های توسعه‌یافته با فضای غذاخوری در فضای باز قرار گرفته‌اند که از زوایای مختلف دید لذت می‌برند. با همکاری هنرمندان محلی در طراحی زمین بازی کودکان در تراس 2/F، یک فضای فرهنگی و هنری الهام بخش ایجاد شده است تا تعامل و سرزندگی را در بازی افزایش دهد.
با قدم زدن تا عرشه دید در بالا،دیاگرام مجتمع تجاری دیوار پرده‌ای جواهرمانند ورودی اصلی به سمت بالا به‌صورت نرده امتداد یافته است. پانل های لعاب دار از نظر بصری سبک تر و از نظر فیزیکی نازک تر هستند و فاصله را با مناظر طبیعی کاهش می دهند. با مشاهده منظره شهر از دور، بلوک‌های ساختمان‌های مرتفع در زیر رونق یک هنگ کنگ شلوغ را به نمایش می‌گذارند. در حالی که جنگل های طبیعی و اقیانوس در طرف دیگر از آرامش ابدی زمین سخن می گوید. عکس گرفتن از هر قاب مثلثی مانند گفت و گوی بی صدا بین انسان و طبیعت، معماری و محیط است.
تلاش طراح به خوبی نتیجه داده است: "شهروندان بیشتر و بیشتری Peak Galleria را به عنوان مقصد آخر هفته خود برای گردهمایی خانوادگی انتخاب می کنند. شما می توانید کودکانی را در حال بازی، دوستانی که در تراس در حال معاشرت هستند و گردشگرانی که به خاطر مناظر روی عرشه دید تحسین می کنند را ببینید. بهترین ها. نوسازی برای جان بخشیدن به ساختمان، بازگرداندن فضا به شهر و دعوت از مردم برای بازدید و جشن گرفتن زندگی جدید آن است."
منطقه داکسینگ پکن به عنوان دروازه جدیدی برای ورود به شهر در نظر گرفته شده است. این پروژه که در قلب منطقه داکسینگ واقع شده است،دیاگرام مجتمع تجاری به عنوان یک قطعه کلیدی و بزرگترین مجتمع ساختمانی در توسعه منطقه ای تاکنون عمل می کند.
برج اداری دارای شکلی مثلثی است که حضوری قوی در تقاطع اصلی ایجاد می کند و در عین حال از سایر نقاط ظریف و باریک به نظر می رسد. شکل مثلثی نتیجه مجموعه ای از تصمیمات عملگرایانه است که شامل به حداکثر رساندن نماها به سمت پارک تازه ساخته شده و ادغام بالکن های دو ارتفاع باغ آسمان در نوک صفحات کف است. تراس‌های آن‌ها قسمت‌های راحتی برای نشستن در فضای باز با مناظر تماشایی از پارک مجاور را فراهم می‌کنند.Zhuzong Vanke Plaza یک توسعه 127,000 متر مربعی است که در حومه جنوبی پکن به سرعت در حال رشد است. از برج‌های زنده/کار، یک سکوی خرده‌فروشی و امکانات تفریحی تشکیل شده است، حجم‌های به هم پیوسته آن به شکل و تنوع تجربه‌هایی که ارائه می‌کند، علاقه‌مند است.
با فعالیت هایی که نیاز به حجم زیاد نزدیک به زمین دارند، یک حرکت کلیدی ایجاد «هواپیماهای زمینی» اضافی بود. هواپیمای پایین، در سطوح چهار و پنج،دیاگرام مجتمع تجاری شامل مجموعه ای از رستوران ها است که بر روی یک شبکه متعامد قرار گرفته اند. "صفحه زمینی" بالایی به عنوان گروهی از آلاچیق ها برای دفاتر کوچک و برج های بزرگتر از واحدهای زندگی/کار در یک باغ در دسترس عموم و همچنین ساکنان در نظر گرفته شده است.
یک پله برقی مشخص مسیر گردش خارجی خود را بیان می کند که از دو برنامه عملیاتی پشتیبانی می کند - یکی برای 12 ساعت روز در سه طبقه فروشگاه خرده فروشی، دیگری برای منطقه بالا، جایی که رستوران ها، کافه ها و سینماها باز هستند و فعالیت را تشویق می کند. 24 ساعت شبانه روز. بخش‌هایی که حجم‌های داخلی را نشان می‌دهند، بیان معماری پروژه را در یک زمینه کاربردی و تجاری به نمایش می‌گذارند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۱:۵۱ توسط:محمد دادکانی موضوع: نظرات (0)